十月ニュースレター
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1 6 O C T O B E R N E W S L E T T E R
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Hello students and friends!!! New World English初めての月に一回のニュースレターとなります。これから毎月、短いニュースレターを発行して生徒のみなさんにNew World Englishの新しいクラスやイベントなどについてご案内していきたいと思います。また、みなさんの英語上達へのヒントや生徒さんからの鋭い英語の質問をシェアしたり、ここNew World Englishで行われた面白い会話を中継したりもしていきたいと思います。
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6 I N T E R V I E W N I G H T
まず、ここNew World Englishで2016年3月13日に行われたインタビューナイトに参加していただいたみなさまにお礼を申し上げます。この夜、私は30人の観客のみなさんの前でおふたりの方にそれぞれの職業についてインタビューをしました。最初に、磯田章子さんに「北九州市の歴史・現在・そして未来」と題してインタビューを受けていただきました。彼女は、日本中を文化や歴史について英語で案内をするツアーガイドのお仕事をされています。さらに磯田さんは、世界中から北九州市の有名な環境保護プロジェクトを視察に来られる環境の専門家に対しても案内をされています。インタビューナイトでは、磯田さんは北九州市がどのように過剰に工業化して汚染された街から世界的にも知られる最先端の環境保護プロジェクトや技術をもつ街に生まれ変わったのかをお話してくださいました。磯田さんのスペシャルゲストは北九州市の職員である池田隆史さんでした。彼は北九州市の国際的に優れたエコテクノロジープロジェクトについての近況についてお話くださいました。
次に、本田裕子先生に「白血病の子供たち」と題してインタビューを受けていただきました。彼女は、小児白血病・小児がんを専門にされている小児血液病専門医でいらっしゃいます。彼女のインタビューでは、小児がんの子供たちを治療する経験の中で、医療的・人間的、両方の面からお話いただきました。特に、死が迫っている子供たちと関わっていく経験がどのように彼女の生と死についての理解を定義づけていったのかを教えていただきました。本田先生のスペシャルゲストは小児科医の原田真理先生でした。原田先生は、小児患者との意思疎通の中で彼らの状態を見極める難しさをお話しくださいました。
磯田章子さん、本田裕子先生、池田隆史さん、原田真理先生のこの夜に向けての熱心な努力とご参加に心からお礼を申し上げます。4人の方々からたくさんの学びがありました。また、このインタビューナイトでお話いただいた国東市でパーレント塾をされているランディー・パーレントさんにもお礼を申し上げます。
T E S T
N I G H T
2016年7月1日には、3人のNew World Englishの生徒さんが、教室のステージの上、15人の観客の方の前で
英語のスピーキングテストをうけました。第一ステージで、テストを受ける方はネイティブスピーカーに自己紹介をし、好きな事や趣味、仕事上や故郷での経験などを雑談していただきました。第二ステージでは、レストランで注文をするというシチュエーションでテストを受ける方にロールプレイをしていただきました。第三ステージは発音のテストで、テストを受ける方にはテキストから単語を読み上げていただきました。最後に、全てを終えたテストを受ける方には観客の前のステージの上に座っていただき、質問を受けていただきました。このテストナイトで用いた会話・単語はNew World Englishのビギナーレベルのテキスト本、The Practical Basics of English Conversationに基づいています。テストを受けていただいた、杉山由香里さん・上園慶太郎さん・生水ひとみさんのご参加にお礼を申し上げます。
最近、私は生徒のみなさんに特に人前でロールプレイをきちんとできるようになってもらうことの大切さを実感しています。もちろん、そのような役割は、生徒さんにとって精神的にも疲れ、大変なものなのですが、このプレッシャーの中で英語を話す能力を養っていくということがとても重要です。つまり、テキストや辞書などの助けを借りずに面と向かって話すこと、これこそが現実の世界で必要となってくることなのです。
T H A N K
Y O U !
Sincerely,
Thomas
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ENGLISH TEXT
This is the first New World English monthly
newsletter. Every month, I will write a
short newsletter informing students about new classes as well as announce up
and coming events at New World English. I will also provide tips on how to improve
your English, share with you insightful English questions which students have
asked me or relay interesting conversations which have taken place here are at
New World
English.
1. INTERVIEW NIGHT
Firstly, I would like to thank the
participants and audience members of Interview Night which took place on March
13, 2016 here at New World English. On
that night, I interviewed two students concerning their professions before an
audience of 30 people. The interviewee
of the first Interview entitled: The History, Present and Future of Kitakyushu
City, was Isoda Akiko-san. She is a professional tour guide who gives tours in
English all around Japan on the topics of Japanese culture and history. Furthermore, Isoda-san has given tours to
environmental specialists from around the world who come to Kitakyushu to study
its world famous ecological projects.
For interview night, Ms. Isoda spoke about how Kitakyushu has
transformed itself from being a highly industrialized and polluted city to then
becoming a city world renowned for its cutting edge ecological projects and
technology. Isoda-san’s special guest
was Takashi Ikeda who is a Kitakyushu city officer. He provided us with some recent information
concerning Kitakyushu city’s internationally distinguished Eco-technology
projects.
The interviewee of the second interview
entitled: Children with Leukemia, was Dr. Yuko Honda. She is a pediatrician and hematologist who
specializes in childhood Leukemia and cancer.
In her interview, she provided us with a medical and human account of
her experiences of treating children with cancer and especially, her
experiences of caring for dying children and how this experience has defined
her understanding of life and death. Dr. Honda’s special guest was Dr. Mari
Harada who is s a pediatrician. Dr. Harada provided us with some insight into
the challenges of communicating with child patients.
I would
like to sincerely thank Akiko Isoda, Dr. Yuko Honda, Dr. Mari Harada and
Takashi Ikeda for their hard work and participation that night; we learned many
things from them. I would also like to
thank Randy Parent, who is the owner of Parent Juku in Kunisaki City, for
speaking at Interview Night.
2. TEST NIGHT
On July 1, 2016, we had Test Night where 3
New World English students took an English speaking test on the classroom stage
before an audience of 15 people. For the
first stage of the test, the testees had to introduce themselves to a native English
speaker and converse with them about things they like, their hobbies, experiences
they have had as well as talk about their job and hometown. For the second stage of the test, the testees
performed a role play where they had to order food in a restaurant. The third stage consisted of a pronunciation
test where the testees had to read all of the vocabulary words from the text
book. Finally, once all of the stages were
complete, the testees sat on the stage before the audience and took questions. The conversations and vocabulary words of
this Test Night were based on the The Practical Basics of English Conversation,
which is the beginner level book at New World English. I would like to thank the testees, Yukari
Sugiyama, Keitaro Kamizono and Hitomi Shousui for their participation.
Recently,
I have come to realize the importance of having my students engage in role
plays especially in front of an audience.
Of course, such a task is nerve wracking and intimidating for students
however, it is important for students to develop the ability to speak English
under pressure, namely, to stand up and speak, without the aid of a dictionary
or text book seeing that this is exactly what they will have to do when
speaking in the real world.
Unfortunately, English lessons are typically relegated to sitting down
at a desk before an open text book and dictionary. As comfortable as this may
be, it is completely impractical in the real world of English speaking. So for this reason, I have found it necessary
to have my student practice speaking under pressure especially through role
plays and public speaking.
3. THANK YOU!
I would
like to end this newsletter by heartfully thanking all of my students for
taking my lessons. I have known some of
you for almost 10 years and some of you I have just met. I am always looking for ways to improve my
English school and teaching ability, so I am always open to your suggestions
and feedback.
Thank
again,
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ENGLISH LANGUAGE POINT
In
English, we can use the word before when speaking about time or space. For
example, concerning time:
“I had
dinner before the English lesson.”
However, “before”
can also be used when speaking about space.
In this case, “before” means “in front of.” Here are 2 examples from the above text.
“…before an audience of 30 people.”
On that
night, I interviewed two students concerning their professions before an
audience of 30 people.
この夜、私は30人の観客のみなさんの前でおふたりの方にそれぞれの職業についてインタビューをしました。
“…the
testees sat on the stage before
the audience…”
Finally,
once all of the stages were complete, the testees sat on the stage before the audience
and took questions.
最後に、全てのステージを終えたテストを受ける方には観客の前のステージの上に座っていただき、質問を受けていただきました。
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